Powrót do strony głównej obszaru

Zarządzanie sprzedażą w dobie spowolnienia gospodarczego


Metalowy koszyk sklepowy na kółkach, na którego przedniej części nałożona jest maseczka ograniczająca niebezpieczeństwo zarażenia się wirusem COVID-19. Obrazuje to sytuację, jaka panuje w handlu detalicznym i zachowania konsumentów wynikające z pandemii koronawirusa.
14.07.2020

Jak COVID-19 zmienia handel?

Zachowanie konsumentów zmieniło się pod wpływem pandemii niemal z dnia na dzień, wymuszając na handlowcach dostosowanie się do ich potrzeb w czasie izolacji. Na polu bitwy pozostali ci, którzy potrafili się wsłuchać w potrzeby klientów i dali im szansę na bezpieczne zakupy.
Wykres słupkowy pokazujący tendencję malejącą, a nad nim kolejny – punktowy – również pokazujący spadki w sprzedaży. Z boku widoczny wirus COVID-19. Wykresy są analogią do sytuacji gospodarczej w Polsce i na świecie spowodowanej pandemią koronawirusa.
14.07.2020

Dział sprzedaży na linii frontu

54% firm zmniejszyło budżety zakupowe z powodu pandemii COVID-19. Nagły cios spadł na siły sprzedażowe w obszarze biznes dla biznesu (B2B). Koronawirus nie znokautował handlowców. Pierwsza wygrana bitwa za nimi. Czy zaprawienie w boju pozwoli wygrać wojnę? Jeśli tak, to za jaką cenę? Co zrobić, aby utrzymać pozytywny trend? Czas na raport z pola walki.
Zdjęcie ukazuje mężczyznę w garniturze osłaniającego się przed zawieruchą parasolem, który wspina się po rozpadającej się na części strzałce wzrostu. Wokół lata mnóstwo kartek, są grzmoty. Rozpadająca się strzałka pokazuje, że w trudnych sytuacjach nawet stabilny dotychczasowy wzrost może być zagrożony z powodu błędnych decyzji.
14.07.2020

Jak NIE zarządzać sprzedażą B2B w czasie pandemii?

Świetni szefowie sprzedaży raz na jakiś czas wywołują kontrolowane mikro-kryzysy. Krótki szok ułatwia wprowadzanie trudnych zmian. Pandemiczny kryzys i szok jest naturalny. Czy los jest łaskawy i daje szansę również kiepskim szefom? Czy ją wykorzystają? Na pewno nie wszyscy. Korzystajmy i uczmy się na ich błędach.
Na zdjęciu przedstawiony jest biznesmen stojący tyłem, a przed nim w pochmurnym tle widoczne są rozprzestrzenione wirusy COVID-19. Grafika ukazuje bezradność ludzi w obliczu kryzysu i braku pewności jutra.
14.07.2020

Jak oswoić niepewność?

6 rad na temat działania w czasach kryzysu, których może udzielić ci dział sprzedaży.