Powrót do strony głównej obszaru

Zarządzanie sprzedażą w dobie spowolnienia gospodarczego


07.10.2020

Jak wykorzystać swoje 5 minut u klienta

Ludzie lubią kupować, ale nie cierpią, kiedy ktoś próbuje im coś usilnie sprzedać. To stara prawda, która nigdy się nie zdezaktualizuje
07.10.2020

Zaplanuj podróż swoich klientów w procesie zakupowym

Dotychczasowy świat, modele działania oraz znane i sprawdzone rozwiązania z dnia na dzień straciły rację bytu, a tym samym swoją użyteczność. A może jest inaczej i taka narracja to tylko wygodna wymówka dla faktu, że jak ognia unikaliśmy dotychczas procesów zmierzających do cyfryzacji sprzedaży? Koronawirus okazuje się być realnym katalizatorem zmiany. Świat już nie będzie taki sam. Tym samym sprzedaż nie może być taka sama.
Metalowy koszyk sklepowy na kółkach, na którego przedniej części nałożona jest maseczka ograniczająca niebezpieczeństwo zarażenia się wirusem COVID-19. Obrazuje to sytuację, jaka panuje w handlu detalicznym i zachowania konsumentów wynikające z pandemii koronawirusa.
14.07.2020

Jak COVID-19 zmienia handel?

Zachowanie konsumentów zmieniło się pod wpływem pandemii niemal z dnia na dzień, wymuszając na handlowcach dostosowanie się do ich potrzeb w czasie izolacji. Na polu bitwy pozostali ci, którzy potrafili się wsłuchać w potrzeby klientów i dali im szansę na bezpieczne zakupy
Wykres słupkowy pokazujący tendencję malejącą, a nad nim kolejny – punktowy – również pokazujący spadki w sprzedaży. Z boku widoczny wirus COVID-19. Wykresy są analogią do sytuacji gospodarczej w Polsce i na świecie spowodowanej pandemią koronawirusa.
14.07.2020

Dział sprzedaży na linii frontu

54% firm zmniejszyło budżety zakupowe z powodu pandemii COVID-19. Nagły cios spadł na siły sprzedażowe w obszarze biznes dla biznesu (B2B). Koronawirus nie znokautował handlowców. Pierwsza wygrana bitwa za nimi. Czy zaprawienie w boju pozwoli wygrać wojnę? Jeśli tak, to za jaką cenę? Co zrobić, aby utrzymać pozytywny trend? Czas na raport z pola walki
Zdjęcie ukazuje mężczyznę w garniturze osłaniającego się przed zawieruchą parasolem, który wspina się po rozpadającej się na części strzałce wzrostu. Wokół lata mnóstwo kartek, są grzmoty. Rozpadająca się strzałka pokazuje, że w trudnych sytuacjach nawet stabilny dotychczasowy wzrost może być zagrożony z powodu błędnych decyzji.
14.07.2020

Jak NIE zarządzać sprzedażą B2B w czasie pandemii?

Świetni szefowie sprzedaży raz na jakiś czas wywołują kontrolowane mikro-kryzysy. Krótki szok ułatwia wprowadzanie trudnych zmian. Pandemiczny kryzys i szok jest naturalny. Czy los jest łaskawy i daje szansę również kiepskim szefom? Czy ją wykorzystają? Na pewno nie wszyscy. Korzystajmy i uczmy się na ich błędach
Na zdjęciu przedstawiony jest biznesmen stojący tyłem, a przed nim w pochmurnym tle widoczne są rozprzestrzenione wirusy COVID-19. Grafika ukazuje bezradność ludzi w obliczu kryzysu i braku pewności jutra.
14.07.2020

Jak oswoić niepewność?

6 rad na temat działania w czasach kryzysu, których może udzielić ci dział sprzedaży